Wij zijn exellent!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu Wij zijn exellent!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu

Wij zijn exellent!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

18 Januari 2009 | Oeganda, Ntinda

Van 11-01 tot 17-01

Hallo Allemaal!!! Hoe is het? Hier is alles goed. We hebben deze week onze beoordeling gehad. We hebben een exellent gekregen. Daar zijn we heel erg blij mee want beter kan niet!

Zondag 11-01
Vandaag was weer een vrij normale zondag. We hebben de was gedaan en afgewassen. En we zijn naar internet geweest. Ook zijn we ’s avonds naar Ndere troupe geweest, een dansshow waar we in het begin ook al een keer geweest zijn. We hadden 3 collega’s uitgenodigd om mee te gaan. Helaas was Patrick niet op tijd terug om mee te gaan, die is later gekomen. De show was weer heel leuk en indrukwekkend. John en Asaph hebben echt zitten genieten. Want zelf hebben ze het geld niet om zoiets te kunnen doen.

Maandag 12-01
De laatste stageweek is begonnen! Vanmorgen was de werkplaats nog gesloten omdat de manager vond dat de technicians niet luisterden. Na de middag ging de werkplaats gelukkig weer open. Toen hebben we een gipsmaatname gedaan op Nikki’s arm. Dit om een koker te maken voor het prototype van de prothese die we gaan maken. Maurice is vandaag jarig, dat is heel vreemd om dan zo ver weg te zijn.

Dinsdag 13-01
Vandaag zijn we naar de laatste departementvergadering geweest. Was niet zo veel interessants te melden. Na de vergadering hebben we het gipsmodel gecorrigeerd. We zijn op tijd naar huis gegaan om alles in te pakken want woensdag gaan we verhuizen.

Woensdag 14-01
Vandaag zijn we voornamelijk bezig geweest met de prothese. Hij is bijna klaar! En we zijn rond 3 uur naar de stad gegaan om certificaten uit te printen. ’s Avonds zijn we binnen een uur verhuisd.

Donderdag 15-01
De laatste stagedag!! We hebben in de ochtend de prothese afgemaakt. (zie foto’s) en ’s middags was er een feestje voor ons. Eerst werd er iets gezegd door alle workshops. Daarna heeft de manager nog iets gezegd en wij mochten ook iets zeggen. Toen hebben we heel kort iedereen bedankt, we hebben de certificaten van de workshop uitgedeeld en het gereedschap gegeven wat we gekocht hadden met het geld van de oma van Nikki en Michel. Daarna heeft Dr. Beyeza, hoofd van het departement, nog een speech gehouden. Hij heeft ons Ugandese namen gegeven. Ik heet Namukasa, vernoemd naar de regengod en Nikki heet Namutebi, vernoemd naar de koning van Buganda. Daarna heeft hij de mensen van de workshop gevraagd of ze wilden proberen een paar karaktereigenschappen van ons over te nemen. Namelijk onze creativiteit en vriendelijkheid. Dat vonden we een heel mooi compliment. Daarna hebben we nog gedanst met de collega’s en rond half 7 zijn we gaan uit eten met zijn 2en om te vieren dat de stage erop zit.

Vrijdag 16-01
Vandaag hadden we om 11 uur afgesproken om met 4 meiden van fontys die gister aangekomen zijn naar de stad te gaan om wat praktische dingen te laten zien. Dit hebben we gedaan en het was heel gezellig. We zijn eerst bij het ziekenhuis gestopt en daarna op de boda naar het postkantoor gegaan. Bij het postkantoor gecheckt of het pakketje er was. Die van Nikki was er wel. Die van mij wisten ze niet, omdat ik geen nummer heb willen ze niet veel moeite doen om te gaan zoeken. Maandag gaan we het nog een keer proberen. Daarna zijn we ergens wat gaan eten. Daarna zijn we naar de ambassade gelopen want daar in de buurt zit ook brussels airways en van een van de meiden was de bagage niet meegekomen naar hier dus we zijn na gaan vragen hoe dat zat. Ook zijn we daarna nog naar de shoprite gegaan om daar avondeten te eten en boodschappen te doen.

Zaterdag 17-01
Vandaag zijn we weer met zijn 6en naar de stad geweest. Eerst zijn we naar de stofjeshemel gegaan en even bij het taxipark wezen kijken. Toen hebben we ergens wat gedronken en zijn we naar de craftsmarkt gelopen. Daar even rondgekeken en daarna zijn we weer naar shoprite gegaan om te lunchen. Terug in Ntinda zijn we over de markt gelopen om wat groente en fruit te kopen.

Het is nu echt aftellen nog 2 weekjes en dan zijn we thuis!!!

Veel liefs Mariska

• 18 Januari 2009 - 09:23

Jan:

Dag Mariska,

Kan ik zo'n korset bestellen voor mijn schoonmoeder in Oeganda?
    Vorig jaar ben ik bij Ndere troups getrouwd.
    lodjan@yahoo.com

• 18 Januari 2009 - 09:38

PA:

Hoi Dames,
    heel fijn om zulke complimenten te krijgen, jullie hebben een goede indruk gemaakt daar.
    Het feestje ziet er gezellig uit en mooie foto's.
    Die twee weken zijn snel voorbij, jullie hebben nog van alles te doen daar.
    Groetje en xxx Daan.

• 18 Januari 2009 - 10:01

Chantal:

Hoi Mareska. Je hebt zelfs twee nieuwe namen gekregen. Haha.
    Aftellen nu . Ik denk dat deze twee weken zullen omvliegen voor jullie. Maak er nog maar een heerlijke tijd van. Je zal het zeker nog gaan missen daar.
    En proficiat met jullie beoordeling. Geweldig!

Groetjes Chantal

• 18 Januari 2009 - 11:41

Thea V Zwolgen:

Mariska en Nikki

gefeliciteerd met julie exellente beoordeling
    knap wat jullie daar allemaal voor elkaar gekregen hebben

• 18 Januari 2009 - 14:49

Helma:

Proficiat met jullie exellente beoordeling.

De laatst 2 weken zullen wel erg snel gaan, dus geniet er nog van en doe nog zeker leuke en spannende dingen.

Als je weer terug bent zijn we erg benieuwd naar alle verhalen van wat je allemaal hebt meegemaakt.

Groetjes en liefs van Toon en Helma

• 18 Januari 2009 - 17:25

Mama:

Wat leuk dat die mensen voor een feestje hebben gezorgd,en wel een heel mooie taart!!!Was hij ook lekker???
    Dat geeft wel een warm gevoel,deze mooie herrinneringen aan Oeganda.groetjes Mama

• 18 Januari 2009 - 18:23

Antoon En Wilma:

krijgen PROFICIAT.

• 18 Januari 2009 - 18:26

Antoon En Wilma:

Geweldig Mariska om de beste beoordeling te krijgen, Proficiat.
    En wat een mooie taart, was zeker heel lekker, was het marsepijn???
    Geniet nog even dames, tot heel snel
    Doei dpei Vlek Wilma en Antoon.

• 18 Januari 2009 - 21:39

GERRY:

HOI,MARISKA wat fijn dat jullie daar zoveel hebben gedaan en het blijkt ook wel want als jullie beoordeeld worden met exellent dat wil heel wat zeggen want jullie hebben daar heel veel voor de mensen daar kunnen doen.leuk dat ze voor jullie een afscheidsparty hebben gehouden de taart ziet er leuk en lekker uit.nu nog even genieten van jullie kleine vakantie daar en kun je terug kijken op jullie geweldige projekt (dat staat als een huis)zeggen wij in brabant SUPER SUPER GOED GEDAAN MEIDEN ,TOT GAUW VEEL LIEFS UIT HULSEL

• 19 Januari 2009 - 15:30

Anneke:

Hey Mariska,
    Nu is het aftellen begonnen ja! Wel super dat jullie zo'n goede beoordeling gehad hebben, top.
    Geniet nog van de laatste twee weken, maar dat komt vast wel goed.
    Groetjes Anneke

• 19 Januari 2009 - 18:27

Irma En Maarten:

hey maris, lekker zeg zon mooie afsluiting met speach en een exellente beoordeling! Geeft zeker een fijn gevoel, Hier gaat ook alles goed.

groetjes

• 22 Januari 2009 - 07:23

Erika:

Hi Maris!

Natuurlijk alles van pa en ma al gehoord.. maar ook leuk om weer te lezen! gefeliciteerd met jullie beoordeling, helemaal goed! veel plezier met je reis en stuur je nog even een foto van je haar?

groeten erika