Hair!!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu Hair!!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu

Hair!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

23 Januari 2009 | Oeganda, Ntinda

Van 18-01 tot 22-01

Hallo Allemaal, hier het laatste berichtje uit Uganda waarschijnlijk. In ieder geval het laatste berichtje voordat we op safari gaan. We worden zondag 25 jan om 7.30uur opgehaald.

Zondag 18-01
Vandaag hebben we niet zo heel veel gedaan. We hebben gewassen en zijn naar internet geweest. Verder eigenlijk niks.

Maandag 19-01
Vandaag zijn we nog een keer naar het ziekenhuis gegaan om nog wat dingen af te geven. Ze vonden het heel leuk dat we nog een keer langskwamen. Daarna zijn we naar de stad gegaan om even bij het postkantoor te kijken of mijn pakje al aangekomen was. Dit was er nog niet. We moesten op tijd weer thuis zijn want de kapster kwam langs om te kijken of het mogelijk was wat wij wilden. We hebben afgesproken dat ze woensdag komt.

Dinsdag 20-01
Vandaag zijn we naar Esther geweest. We hadden eigenlijk wat geld ingezameld voor het schooltje van Esther, maar Petrina vertelde ons dat het op het moment niet zo goed gaat met het schooltje. De eigenaar van de grond wil eigenlijk het schooltje weg hebben. En op het moment gaat het ook helemaal niet goed met Esther zelf. Ze heeft bijna geen geld en haar kinderen hebben heel vaak honger. Dus we hebben besloten het geld aan Esther en haar kinderen te besteden. We zijn naar de supermarkt gegaan en hebben rijst, maismeel, melkpoeder, brood, zout, suiker, aanmaak, schoenpoets, zeep, tandenpasta en nog wat meer dingen gekocht. Onderweg naar Esther zijn we nog gestopt om bonen, erwten en millet(meel) te kopen. Dit zijn gedroogde producten die heel lang houdbaar zijn. Bij Esther aangekomen waren we eigenlijk een beetje verbaasd. Want ze woont in een vrij groot huis en binnen stonden allemaal meubels en zelfs een tv. Maar toen vertelde Esther dat het het huis van haar zus is en dat ze er tijdelijk in woont en alle spullen zijn ook van haar zus. We hebben de spullen gegeven en ze was ontzetten dankbaar. We gaan ook nog schoolschoenen kopen voor haar dochtertje, want die zijn versleten.

Woensdag 21-01
Vandaag kwam de kapster om onze haren in te vlechten. Ze waren met zijn 3en gekomen. Rond 10 uur waren ze er. 5 en een half uur later was ik klaar. Ze hebben bij mij allemaal vlechtjes op mijn hoofd gemaakt. Het resultaat vind ik erg mooi. Ik zal foto’s op de site plaatsen. Bij Nikki hebben ze twists gezet.

Donderdag 22-01
Vandaag zijn we nog een keer naar het Sanyu Babies Home geweest. Het was alleen deze keer een beetje druk met bezoekers. Dus we zijn vrij snel weer weg gegaan. Daarna nog een keer naar het postkantoor geweest, maar helaas. Ze hebben bijna een uur gezocht, maar geen pakje. Dus ik ben bang dat er ergens iets mis gegaan is. Nikki was niet blij met haar haar dus dat hebben we er al weer uitgehaald. We hadden de schoonmaakster vandaag 20.000 shilling gegeven en ze heeft 5 minuten staan springen, en dat voor 8 euro!!!

Nou zondag gaan we op safari en dan zijn we bijna thuis! Ik heb met mama al een beetje besproken dat we in het weekend van 7 en 8 februari een keer in alphen een middag of avond hebben om mij weer te zien en te horen hoe het allemaal geweest is. Ik denk als mama het goed vind dat we het zondagmiddag doen. Maar dat hoort iedereen nog wel.

Tot snel allemaal!!

Liefs Mariska

  • 23 Januari 2009 - 11:00

    Erika:

    Enorm tof je haar zo! Het staat je super! Hoop dat ik het ook zo in het echt zie op dusseldorf!

    Groeten Erika

  • 23 Januari 2009 - 15:37

    Helma:

    Heel leuk de haren zo staat je goed.
    Heel veel plezier op safari,geniet er nog maar lekker van.

    Tot ziens in Alphen.

    Groetjes Toon en Helma

  • 23 Januari 2009 - 16:32

    Anneke:

    Hey Mariska,
    Je haar is echt super tof zeg! Je hebt wel resultaat na zo'n lange tijd zitten.
    Veel plezier op safari en een goede terugreis gewenst.
    Groetjes Jan en Anneke

  • 23 Januari 2009 - 19:13

    Wilma:

    een lange zit Mariska bij de kapper, maar het was de moeite waard. Ik vind het mooi, je lijkt veeel jonger als ervoor en zou Maurise het mooi vinden???
    En waar is de foto van Niki, die had ik ook wel eens willen zien. Zeg dat maar tegen haar.
    Nou wij wensen jullie een hele fijne safarie reis en een behouden thuiskomst.
    Groetjes uit Beneden Leeuwen, dag Antoon en Ik

  • 23 Januari 2009 - 19:30

    Mama:

    Heel mooi je haar.Maar dat zijn meer mensen met mij eens zie ik wel.
    En wat kijkt esther blij verrast bij het zien van jullie boodschappen.Helemaal goed gedaan.Heel veel plezier op Safari!!!!GENIET ERVAN.Groetjes MAMA

  • 25 Januari 2009 - 09:26

    GERRY:

    HOI.MARISKA jammer dat het pakketje nog niet aan gekomen is het waren afscheidskadootjes die jij daar weg kon geven,helaas. MARISKA het is de moeite waard om zolang te zitten het is super,super mooi geworden je ziet er geweldig uit ik ben benieuwd als we je in dusseldorf zien veel liefs en tot gauw hulsel

  • 25 Januari 2009 - 13:34

    Nicole :

    Heej Mariska!
    wat leuk jouw haar zo! Wel wennen nu met lang haar denk ik of niet?
    Geniet van jullie laatste weekje en we zien elkaar snel weer.
    Goede terugreis!!
    Groetjes Nicole

  • 25 Januari 2009 - 13:40

    Anke:

    Hey,

    wat ziet dat er super uit!!! echt leuk. 5,5 uur stil zitten, lijkt me erg moeilijk.
    ik vind het geweldig wat jullie daar allemaal meegemaakt hebben en wat jullie allemaal hebben gedaan voor de mensen daar.
    tot snel

    Anke

  • 26 Januari 2009 - 16:10

    Ans:

    hai maris,superkoppie gekregen,ik wens je een fijne safari toe en een hele goede terugreis.
    ik ben 7 februari zeker van de partij om je welkom te heten na zo'n super lange reis, geniet van je thuiskomst, want er zijn veel blije mensen als je er weer bent, en daar ben ik er een van.
    heel veel liefs van mij xx

  • 26 Januari 2009 - 18:49

    Jos En Carola:

    Hoi Mariska en Nikki,
    Inderdaad leuk, je haren zo; hoe krijgen ze het voor elkaar!
    Volgens ons zijn jullie al aardig aan het af tellen voor de vertrekdag. Wij wensen jullie dan ook, een heel goede terugreis toe!!!
    Groetjes vanuit Doornenburg.

  • 28 Januari 2009 - 07:06

    Irmpje En Maart:

    ey marisje!!

    Ik denk dat je dit bericht pas leest als je mij alweer gezien hebt maar dat maakt niet uit:P

    Ik vind je haar ook erg leuk, (goh wat een verrassende reactie:P) Toch wel beter als wat jullie vroeger bij mij probeerde!
    Hele fijne safari en tot de 31ste, laat je verassen, haha.

    Groetjes irma en maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Ntinda

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2009

De safari!

01 Februari 2009

Weer Thuis!!

23 Januari 2009

Hair!!!

18 Januari 2009

Wij zijn exellent!!

11 Januari 2009

Hallo!!
Mariska

Actief sinds 06 Mei 2008
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 18160

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: