Prikken met een boormachine!?!?!?!?! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu Prikken met een boormachine!?!?!?!?! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu

Prikken met een boormachine!?!?!?!?!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

17 September 2008 | Oeganda, Ntinda

Van 13-9 tot 17-9

Hallo allemaal, hier ben ik weer!!!

Ik zal bij zaterdag beginnen. Zaterdag was een vrij rustige dag. We gingen alleen maar verhuizen. Rond de middag kwamen er 4 mensen die ons gingen verhuizen. We mochten niks zelf doen, beetje frustrerend dat alles wat je vastpakt meteen weer uit je handen gepakt wordt. Maarja het nieuwe appartement is vergelijkbaar met het andere, we hebben hier alleen geen bad maar 2 badkamers met douche en de keuken is een stuk groter. Dat is wel fijn. Verder zijn de meubels allemaal meegegaan dus het lijkt heel veel op het andere appartement.

Zondag.
We hadden de zondag ingepland als rustige dag. Dit is het ook geweest. We hebben wel ons boek uit gelezen, dus we moeten op zoek naar een nieuw boek. Maar Dr. Kawooya heeft ons zaterdagavond gevraagd of we naar een traditionele dansshow wilden zondagavond. Dat leek ons wel heel leuk dus dat hebben we gedaan. Een neef van Dr. Kawooya is met ons meegegaan. Het begon om 18.00 uur en rond 21.00 uur was het afgelopen. De groep heet de Ndere troupe. Het was heel erg mooi, allemaal verschillende dansen en muziek. Tijdens de show kon je eten gaan halen of bestellen. Het was dus een soort dinnershow. Het was heel erg mooi. En een dans was heel apart. Dan dansten de danseressen met potjes op hun hoofd. En 2 van de danseressen konden nog dansen met 8 potjes op elkaar gestapeld op hun hoofd. Al met al was het een hele leuke avond.

Maandag.
Weer terug naar stage. De dag was vrij rustig. We hebben een hele lange vergadering gehad over het reilen en zeilen van de werkplaats en in de middag hebben we een presentatie gehad over de behandeling van klompvoetjes bij kleine kinderen. Savonds hadden we heel lang geen stroom, dus we konden geen mails schrijven.

Dinsdag.
Vanmorgen hebben we een vergadering van het orthopedisch team bijgewoond. Daar worden alle afdelingen besproken en hoeveel patiënten er geopereerd zijn en hoeveel er opgenomen zijn en hoe veel er ontslagen zijn. Ook werd daar verteld dat er op 24 oktober een conferentie is van de ugandese orthopedische associatie. Waar we ook heen kunnen waarschijnlijk. Misschien gaan wij ons project hier ook presenteren. Verder hebben we op een heel primitieve manier de goede vorm van een corset uit het plastic gehaald. De oscillerende zaag is kapot en een nieuwe is onderweg en daar kun je allerlei bochten mee maken. Nu hebben we dus met de boormachine als het ware geprikt en daarna met hamer en beitel de overgebleven verbindingen doorgesneden. Dus als iemand nog een oscillerende zaag heeft liggen of iemand kent die er een heeft of op het werk een oude hebben, je mag ze altijd opsturen, je zou de mensen er hier heel blij mee maken.

De foto’s komen later..

Liefs Mariska

• 17 September 2008 - 15:25

Mama :

Ik zet de computer aan en er kwam op dat moment een bericht van je binnen!!!!!!!!TIMING!!
    Leuk ik ga het nu snel lezen, groetjes

• 17 September 2008 - 17:59

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaa:

Hallo Mariska

Mooie verhalen goed bezig. Mooie natuur daar. Heb je al leeuwen gezien?

Groeten van Harro & JEZUS

• 17 September 2008 - 18:45

Nicole:

wat leuk om je verhalen te lezen! echt bijzonder die cultuurverschillen. is bijna niet voor te stellen.
    je houdt het wel goed bij voor ons, zodat we elke dag weten wat jullie daar gedaan en gezien hebben. echt goed bezig!
    succes en tot lees's, groetjes Nicole

• 17 September 2008 - 20:17

Gerry:

hoi,mariska hier weer een briefje uit hulsel interesant verhaal ik heb 15 dagen jou niet kunnen volgen maar wij zijn vandaag weer terug van vakantie en lees dat jullie al goed ingeburgerd zijn breng jullie poetster maar mee terug daar wil ik ook wel wat euro,s aangeven voor het goede werk ,ik ben blij dat ik lees dat er goed op jou en nikki wordt gelet dat is een hele geruststelling en geweldige foto,s van de omgeving alleen die vleermuis in jullie huisje dat vind ik ietsje minder leuk ,maar dat hoort bij het land zullen we maar zeggen. mariska,en nikki ik laat snel weer wat van me horen als jullie weer een nieuw verhaal geschreven hebben veel liefs, en groetjes van gerry .

• 18 September 2008 - 16:24

Ans :

hallo meid, het gaat goed met jullie daar ben ik erg blij mee, leuk verhaal weer en welkom op jullie nieuwe appartement
    gisteren met het praathuis naar moeke mooren geweest, geluncht en gevaren het was gezellig de mensen hebben genoten
    we hebben droog weer maar wel fris.met ons gaat het goed, jammer dat je het drop mist, maar daar moet je maar iets ter vervanging zoeken.
    maandag krijgt Joyce haar diploma en 1 oktober gaat ze naar een andere afdeling waar ze aangenomen is
    groetjes aan nikki en liefs van mij, hou je goed en geniet

• 18 September 2008 - 17:25

Helma De Heus:

Wat leuk dat ik kan volgen wat jij allemaal doet.Deze leuke tijd zal je van leven niet meer vergeten, geniet er maar van.gr. Helma

• 18 September 2008 - 19:41

Helma:

Leuk om zo'n dansavond bij te wonen.
    Wij weten niet wat een oscillerende zaag is en hoe die eruit ziet. Dus of ze die in Nederland ook kennen betwijfel ik.
    Veel woon plezier in je nieuwe appartement.

gr Toon en Helma

• 18 September 2008 - 20:49

Chantal:

Hoi Mariska het is erg leuk om alle twee jullie verhalen te lezen. Zo kom ik nog meer te weten.
    Groetjes Chantal

• 21 September 2008 - 17:32

Anke:

nog steeds alles goed dus, zo te lezen. wel leuk dat iedereen daar zo bezorgd is en jullie meeneemt naar allerlei shows enzo.
    Dat maakt het wel heel speciaal.
    Het klinkt ook als een leuk project, ik denk dat het veel invloed zal hebben, omdat dat stoffen corset dus ook veel goedkoper is. Ik hoop dat het allemaal goed gaat lukken, maar dat horen we wel.

groetjes Anke