ijstaart!!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu ijstaart!!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu

ijstaart!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

11 Oktober 2008 | Oeganda, Ntinda

Van 5-10 tot 10-10

Hallo Allemaal,
Hoe gaat het daar? Hier gaat het goed. We zijn al 7 weken hier, de tijd gaat heel snel. Voor degene die het nog niet uitgevonden hadden, NiMa staat voor Nikki en Mariska de Ni van Nikki en de Ma van Mariska. Deze week hebben we maar een korte week gehad.

6-10
Maandag hebben we een aardig drukke dag gehad. ‘S morgens zijn we eerst gaan kijken bij onze patiënt. Daarna zijn we naar de traumawards gegaan met 2 studenten. Daar hebben we amputatiepatienten geïnformeerd over de mogelijkheden voor protheses en de kosten daarvan. Dat als ze helemaal genezen zijn dat ze dan al na hebben kunnen denken en eventueel hebben kunnen sparen voor een prothese. Zodat ze niet voor niks nog een keer naar het ziekenhuis komen en er dan achter komen dat ze het toch niet kunnen betalen. Na de middag zijn we op internet op zoek gegaan naar artikels over onderzoeken die onze standpunten voor het NiMa-korset kunnen ondersteunen. Daar zijn we de hele middag mee bezig geweest.

7-10
Dinsdag werd ik wakker met enorme hoofdpijn, ik ben dus ook niet naar stage gegaan die dag. Nikki is alleen gegaan en heeft de dokter en de fysiotherapeut overtuigd van de werking van het NiMa-korset. Alleen omdat er zo veel verschillende dingen tegenover de patiënt gezegd waren had de patiënt er geen vertrouwen meer in. Toen heeft Nikki een hele kleine aanpassing gedaan en toen was de patiënt ook tevreden. Ik ben de hele dag thuis geweest, veel geslapen en op bed gelegen, want mijn hoofdpijn wilde niet echt zakken. Tegen de avond was de hoofdpijn gelukkig bijna weg. Nikki zei dat iedereen op het werk vroeg of we er mee naar de dokter gingen, maar dat vonden wij een beetje voorbarig. De manager is meestal ook bezorgd om ons, hij had tegen Nikki gezegd dat als ik er woensdag nog niet was dat hij dan langs zou komen. Hahaha, in Nederland denken we er nog niet aan om de eerste dag al naar de dokter te gaan.

8-10
Woensdag, de hoofdpijn was gelukkig bijna over. Dus ik ben gewoon weer met Nikki mee naar stage gegaan. Het was een rustige vrij normale dag. Dus daar kan ik eigenlijk niet zo veel over vertellen. Na stage hebben we boodschappen gedaan. We hebben spullen meegenomen om ijstaart te maken. We hebben een soort klopklop gekocht en toffeetjes om erin te doen. Dit hebben we deze avond gemaakt. Maar hopen dat het lekker is.

9-10
Independence day voor Uganda, dus het hele land is vrij om dit te vieren. Wij hebben besloten om lekker thuis te blijven en films te kijken. We hebben een videotheek gevonden en de films kunnen we kijken op Nikki’s laptop. We hebben Evan Almighty en the Lake House gekeken.
En de ijstaart was lekker en super machtig, dus we hebben nog ongeveer de helft terug in de koelkast gezet.

10-10
We gaan vandaag een aantal dingen voor stage doen. En we gaan een brief schrijven voor immigratie. Deze zal Dr. Beyeza ondertekenen en waarschijnlijk wordt ons visa dan verlengd tot januari. Ook gaan we vandaag naar het internetcafé om dit bericht op de site te zetten en mails te lezen.


Verder wil ik nog een keer zeggen dat ik het ontzettend leuk vind om jullie reacties te lezen. Ik probeer alle vragen te beantwoorden, maar soms vergeet ik er een paar, omdat we de berichten thuis al schrijven. Maar Tante Wilma vroeg wat we het meeste misten. Nou ik mis thuis af en toe heel erg, maar als ik dan denk aan wat we hier allemaal doen en nog kunnen doen en zien dan wordt dat wel weer minder, ik had eerlijk gezegd wel meer verwacht, maar dat kan allemaal nog komen. Verder missen we allebei de dropjes heel erg. En zijn we ook al na aan het denken wat we willen eten als we weer in Nederland zijn. Want het eten is het ergste wennen. Ik kan gedurende de dag bijna niks eten. Ik eet smorgens een banaan en soms een stuk komkommer en tussen de middag een cakeje en wat melk en dan savonds eet ik wel normaal. Maar we vinden steeds meer dingen die lijken op thuis. We hebben al een keer pannekoeken gebakken, heerlijk. En voor alle mensen die iets opgestuurd hebben of dat van plan zijn. We hebben nog niks ontvangen. Mama heeft op allebei de adressen al een kaart gestuurd, maar we hebben nog niks ontvangen. Nu kan die voor de werkplaats nog onderweg zijn. Want dat is nog niet zo lang geleden. Nou dit was het wel weer voor vandaag. Ik zal nog wat foto’s van het NiMa-korset erop zetten en ook nog wat andere foto’s.

Liefs Mariska

  • 11 Oktober 2008 - 09:50

    Pama:

    Onder de koffie hebben we samen de nieuwtjes gelezen.Lekker een ijstaart!!!!!!!!!!!
    Mail het recept even~~
    Ziet er keurig uit het NIMAcorset.ga zo door meiden.Groetjes

  • 12 Oktober 2008 - 17:18

    Joyce En Roel:

    Hallo Mariska
    Hier een berichtje uit Beuningen.Alls goed daar? Hier gaat alles prima. Leuk om je belevenissen te lezen. En fijn dat het daar zo goed met je gaat.
    Groetjes van tante Ans
    En natuurlijk de groetjes van ons.
    Roel en Joyce

  • 12 Oktober 2008 - 20:27

    Ans:

    hoi maris alles oké met jullie, hier is het kermis net oliebollen op een extra genomen op jou.vrijdag gewinkeld in oss met mama en joyce dan denk ik je had er goed bij kunnen lopen dan mis ik jou.leuke kleren, jas, en laarzen gekocht.
    harold en nicole zijn in gran canaria en maken het goed, daar 28 graden wel wat wind. andré zoldertrap geschilderd vandaag ,verder nog geen baan gevonden.
    groetjes van mij zorg goed voor je zelf, goed eten dan heb je misschien minder hoofdpijn tot de volgende keer

  • 13 Oktober 2008 - 21:07

    Gerry:

    hoy,mariska vervelend dat er bijna niets is wat jij overdag kunt eten hopenlijk vinden jullie binnenkort iets in de winkel dat wel lekker is. dat je s,avonds wel een complete maaltijd eet is fijn, maar mariska jij moet er voor zorgen dat je wel heel veel drinkt dat helpt, namelijk heel goed om hoofdpijn tegen te gaan of dat de hoofdpijn snel minder word p.s. jullie nima corset ziet er geweldig uit!!!!!! we hebben vanmorgen maurice en tommy uitgezwaaid en zijn daarna meteen tegels voor de keukenvloer gaan halen.en louis heeft ze er deze middag al ingelegd ,nu kan het tot donderdag drogen en vrijdag gaat hij het dan voegen ,zaterdag ga ik dan alles weer oppoetsen en de spullen , (gasfornuis,koelkast) weer op zijn plek zetten dan is alles weer klaar als maurice terug komt uit spanje.MARISKA doe ook de groeten aan nikki van ons en ik schrijf je binnen kort weer vele groetjes, uit het koude hulsel.

  • 14 Oktober 2008 - 08:27

    Helma:

    Dat nima corset ziet er erg goed uit, lijkt mij ook wel prettiger om te dragen dan een stug en stijf corset.Nu nog hopen dat de patiënt het ook prettig dragen vindt.

    Zorg goed voor je zelf daar.

    Groetjes Toon en Helma

  • 14 Oktober 2008 - 16:48

    Erika:

    Hi maris!

    Ik zie je staan op de foto en denk, wat is het daar warm.. maar is dat ook zo? of lijkt dat alleen maar zo!? En die ijstaart mag je van mij maken wanneer je weer terug bent! Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken met het visum.. altijd even spannend! Hou ons op de hoogte en de groeten!
    Erika

  • 15 Oktober 2008 - 17:00

    Sissie:

    Ey marisje,
    alweer een groot verhaal. erg leuk allemaal!! Hier ook alles goed.
    groetjes

  • 16 Oktober 2008 - 09:18

    Susan:

    Hallo Mariska,

    En geniet je van je grote avontuur? Ziet er allemaal goed uit! Wat een ervaring he, ik weet nog dat ik mijn ogen uit keek toen ik 10 jaar geleden naar Tanzania ging, zo een andere wereld. Ik hoop dat jij en Nicky naast het werk heel erg genieten en veel succes nog. Je vader en moeder waren laatst nog op kraamvisite. Ik heb hen nog foto's gemailed, wist niet of dat ook via deze site kon? Met Sylke gaat alles goed, ze is nu al weer 8 wk. Ze is heel lief en lacht veel! Nou tot later en zet m op he! Groetjes van je nicht Susan daaaaaaaaag x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Ntinda

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2009

De safari!

01 Februari 2009

Weer Thuis!!

23 Januari 2009

Hair!!!

18 Januari 2009

Wij zijn exellent!!

11 Januari 2009

Hallo!!
Mariska

Actief sinds 06 Mei 2008
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 18168

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: