Zwaardgevecht!?!?!? - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu Zwaardgevecht!?!?!? - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu

Zwaardgevecht!?!?!?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

07 November 2008 | Oeganda, Ntinda

31-10 tot 6-11

Hallo allemaal,
Hier ben ik weer met een berichtje. Het regenseizoen is hier aangebroken en als het dan regent regent het heel erg hard en veranderen de wegen in rivieren en onze shortcut ook. Maar dit is gelukkig de korte regenperiode, in maart/april is de lange regenperiode. In december is het als het goed is weer zoals normaal en wordt het weer lekker warm.

Vrijdag 31-10
Vanmorgen was er een hele drukke surgical outpatients clinic, dit kwam omdat er vorige week geen was geweest vanwege de conferentie. Na de middag kwam er een patiënt haar NiMa-korset passen en ophalen. Uiteindelijk paste het korset heel mooi en de patiënt voelde meteen verlichting van de pijn. Want toen we tijdens het passen het korset los maakten zag je haar gezicht vertrekken van de pijn, terwijl ze lachend verhalen aan het vertellen was toen het korset aan was. Ik zal de foto’s op de site zetten.

Zaterdag 1 en zondag 2-11
Dit weekend hebben we niet veel bijzonders gedaan. We zijn even naar de stad geweest en hebben wat boodschappen gedaan en de was gedaan en verder eigenlijk niet veel.

Maandag 3-11
Vandaag zijn we de hele dag bezig geweest met het pasklaar maken van het volgende NiMa-korset. ’s Morgens hebben we het patroon getekend en het patroon overgezet op de stof, na de middag hebben we het korset in elkaar gezet zodat het pasklaar is.

Dinsdag 4-11
Vandaag hebben we de baleinen voor het korset gemaakt en hebben we wardround gelopen op de spinal ward. Na de middag was er niet veel te doen dus zijn we naar huis gegaan om op de computer nog wat dingen te doen.

Woensdag 5-11
We zijn op de helft van de stage!! Volgende week zijn we ook op de helft van ons verblijf hier, maar vandaag zitten we op de helft van de stagedagen. Ik ben vandaag ziek thuis gebleven, ik had hoofdpijn en ben ontzettend verkouden, hoop dat het snel weer beter gaat.

Donderdag 6-11
Vandaag hebben we ’s morgens niet veel gedaan. Na de middag hebben we 2 wachtende kinderen vermaakt met een zwaardgevecht. Nikki heeft ballonnen meegenomen en ze had een zwaard gemaakt voor een jongetje met een prothese. Een meisje kwam voor een orthese, maar degene waarmee ze een afspraak hadden kwam niet. Het jongetje vergat tijdens het spelen dat hij een prothese had en hij rende in het rond. We hebben hele leuke foto’s van deze kindjes gemaakt, die zal ik op de site zetten.

Verder is er al een keer een vraag geweest hoe een prothese er hier uit ziet, ik zal een foto plaatsen van een prothese hoe ze die hier maken.

Liefs Mariska

• 07 November 2008 - 15:22

Mama:

Lieve Mariska,
    Mooie foto's ,daar word ik helemaal blij van en dan te beseffen dat jij daar bent om voor hun het allemaal wat aangenamer te maken.
    Ik ben erg trots op je ,Lieve groetjes van mama xxx

• 07 November 2008 - 16:50

Ans:

hoi meissie, al opgeknapt van de verkoudheid, ik hoop het Ik zeg het nog een keer dat jullie daar erg goed werk doen, laat de mensen maar genieten van jullie slimmigheid supergoed en al op de helft wat gaat de tijd toch snel.liefs van mij

• 07 November 2008 - 22:54

GERRY:

hoi,MARISKA wat een leuk idee van NIKKI om ballonnen uit nederland mee te nemen en er zwaarden van te maken het jongetje vindt het geweldig want hij glunderd helemaal je ziet op de foto dat hij er plezier in heeft. en het blijkt maar weer dat jullie daar met goede dingen bezig zijn, want als die mevrouw al minder pijn voeld als ze jullie korset aan heeft nou, daar mogen jullie trots op zijn en dit is nog maar het begin van jullie carriere daar .TOPPIE DAMES het kan niet beter!!!!!!!!MARISKA ik hoop dat jou verkoudheid vlug over is maar zoals je zelf schrijft de regenperiode duurd niet zo lang omdat het al weer snel warmer wordt, nou dan wordt jullie kleurtje nog wat bruiner WIJ zijn straks de blanke en jullie de kleurlingen MARISKA-NIKKI toi, toi, to,!!!!! veel liefs uit hulsel

• 08 November 2008 - 12:37

PA:

Hoi dames,
    Heel leuk, dat ze vergeten, dat ze een prothese dragen en dat ze zo gelukkig zijn met het NiMa-corset, dat betekend dus dat het corset een succes is!
    We gaan vandaag Dr. kawoja ontmoeten, best wel spannend, vooral voor Je moeder.We zijn benieuwd.En we hopen dat hij het een en ander mee wil nemen, maar dat zien jullie wel als hij weer terug is.
    Groetjes, Daan.

• 09 November 2008 - 13:50

Helma:

Geweldig dat het corset goed werkt en helpt om de pijn te verlichten bij de patienten.
    Jullie doen prima werk daar.Ja en je zit al op de helft van de tijd daar,de tijd gaat snel.
    veel succes en mogen de mensen daar veel baat hebben bij jullie werk.
    Groetjes Toon en Helma

• 09 November 2008 - 17:38

Tante Wilma:

Hallo daar Wat een prachtige zwarte kindjes zeg.
    Ik heb de foto s verschillende keren bekeken.
    Ja het gaat goed met jullie werk, ga zo door.
    Jullie krijgen hier veel voldoening voor terug.
    Ik heb de foto s van pa bij de dokter gezien. Veel succes verder en tot de volgende tekst Groetjes Oom Antoon en ik daag.

• 12 November 2008 - 06:16

Mama:

Jullie zijn op de helft,achteraf is het snel gegaan,en jullie hebben al zoveel gezien en dan te bedenken dat de 2de helft nog gaat komen om heel veel mooie en NUTTIGE dingen te beleven,geniet ervan .Groetjes mama xxx

• 13 November 2008 - 08:40

Louis:

Hoi Mariska. Ik schrijf niet zoveel want ons Gerry doet dat wel voor ons allemaal maar zo te zien lukt het jullie daar wel en Nikki is al goed bezig als opvolger van Zorro. Ga nog maar even wat pinnen dan kun je zwemmen in het geld, miljoenen, zoals ik op de foto zag. Even Mariska Duck, geniet maar van zo vele briefjes want hier wordt het heel wat minder.Zoals ik lees doen jullie geweldig werk daar en zoals ons Gerry schrijft, Toppie Dames Vele groetjes uit Hulsel City

• 13 November 2008 - 16:57

Irma En Maarten:

Hey marisje, wat leuk allemaal om te lezen. Erg fijn en super goed dat het NiMa Korset goed werkt en misschien dus wel een blijvertje is! Ook fijn dat we op de helft zijn he, toch een hele poos maar achteraf gaat het allemaal snel! Met mijn stage gaat ook alles prima. Hopen dat de verkoudheid inmiddels al over is, en het pakketje van pa&ma en nikki's pa&ma maar goed aankomt!!
    Groeten Ons