De eerste echte verwijzing!!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu De eerste echte verwijzing!!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu

De eerste echte verwijzing!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

01 November 2008 | Oeganda, Ntinda

25-10 tot 30-10

Zaterdag 25-10.
We hebben eerst rustig aan opgestaan, daarna zijn we naar de stad gegaan, waar Nikki wat boeken naar huis heeft gestuurd. Daarna zijn we weer naar het winkelcentrum geweest waar we bijna elk weekend heen gaan.

Zondag 26-10
Vandaag hadden we gepland om werk voor stage te doen. Dit hebben we ook gedaan. Daarna zijn we nog naar Dr. Kawooya gegaan om te vragen of hij, als hij in Nederland is onze ouders wil ontmoeten en of hij dan iets voor ons mee kan nemen naar Uganda. Daarna zijn we nog naar de videotheek en de winkel geweest.

Maandag 27-10
Het was heel erg rustig op stage. We hebben een patroon getekend voor een NiMa-korset en na de middag zijn we thuis gaan werken aan het vertalen van de cursus hoe je een korset maakt.

Dinsdag 28-10
Vandaag hebben we weer een vergadering gehad en wardround gelopen. Verder hebben we vandaag het patroon overgezet op stof.

Woensdag 29-10
Vanmorgen was er een jongetje met een kort been(aangeboren). De manager vroeg ons of we mee wilden kijken. Dit hebben we gedaan en we hebben ook meteen een gipsmaatname gedaan. Na de middag hebben we Patrick geholpen. Op een gegeven moment kwam de manager binnen met een briefje. Hij gaf het aan ons. Het was een voorschrift voor een NiMa-korset van een van de dokters die op de conferentie was. We waren echt verrast dat we zo snel al een opdracht hadden gekregen. We zijn meteen maat gaan nemen.

Donderdag 30-10
Vandaag zijn we eerst met Patrick naar de stad gegaan om materiaal te halen voor een van de NiMa-korsetten. Daarna hebben we nog wat kleine dingen gedaan in de werkplaats. Na de lunch hebben we samen met iemand van de leerwerkplaats een NiMa-korset in elkaar gezet wat de patiënt morgen komt passen.

Verder is er al een keer een vraag geweest hoe protheses er hier uit zien. Ik zal een paar foto’s plaatsen. 1 van een kniescharnier wat ze hier veel gebruiken en een van een man met een prothese/boomstam. Ook zal ik een paar foto’s plaatsen van het jongetje met het syndroom van down uit mijn vorige bericht.
En voor degenen die het nog niet weten Maurice en ik hebben een hondje gekocht. Een Teckel van ongeveer 4 maanden oud uit het asiel. Ze is samen met haar broertje en zusje gevonden aan de rand van een bos. Ze heet Wanda. Ik zal ook een foto van haar op de site zetten.

Liefs Mariska

Ps. Ik ben mijn telefoon verloren, laat zo snel mogelijk mijn nieuwe nummer weten, maar dan moet je van te voren even smsen als je wilt bellen want dan kan ik mijn sim-kaart wisselen.

• 01 November 2008 - 09:35

PA:

Mooi, het NiMa-corset wordt wereldberoemd in Uganda, moeten jullie nog een cursus gaan geven om de mensen daar te leren om zo'n corset te maken.
    En dat je ons mist is heel gewoon, wij missen jou ook, anders zou er iets niet goed zijn! Maar je hebt daar nog zoveel te doen en dan gaat de tijd snel ne is het zo eind januari, dan kom je weer naar huis en daarna mis je Uganda weer,zo blijft het altijd wat.
    Succes verder en hou je goed.
    Groetjes Pa.

• 01 November 2008 - 10:29

Helma:

Van harte proficiat met jullie eerste voorschrift van het NiMa-corset,geweldig.
    Zo'n prothese van een boomstam lijkt mij erg zwaar om dat te moeten dragen.
    Volgens mij is daar nog
    veel werk voor dat soort dingen te ontwikkelen.

Leuk hondje.

Veel succes verder,
    groetjes Toon en Helma

• 01 November 2008 - 11:23

Chantal:

Hoi Marika.

Leuk dat je die foto van Wanda erop hebt gezet. Je krijgt snel andere fotos van me maar het lukt nog niet goed ze door te sturen. Het is een heerlijk eigewijs meisje, en we zijn druk bezig haar te leren luisteren. En ze went nu ook al meer aan andere mensen. Dus komt allemaal goed met haar. Het is een schatje. Jullie zijn goed bezig daar hoor. Ben reuze trots op jullie.

Groetjes Chantal

• 01 November 2008 - 13:56

Mama:

he,Mariska
    geweldig weer.
    Al die nieuwe foto's van jou en dat jongetje,SUPER!!!!
    Fijn dat je weer bereikbaar bent met je nieuwe telefoontje.
    Julli krijgen wel een mooi zonnig kleurtje als ik het goed bekijk.
    groetjes xxx

• 01 November 2008 - 14:09

Ans:

hoi mariska, als je die man op die boomstam ziet leunen ben ik blij dat ik in nederland ben geboren.gefeliciteerd met wanda. wat super dat jij met het opdrachtpapier in de hand staat van het nimacorset wie had dat verwacht zo snel.ga zo door je doet veel goeds voor die mensen daar. ik ben trots op jullie veel liefs van mij

• 01 November 2008 - 14:14

Thea Van Zwolgen:

proficiat met de verwijzing om het corset te maken
    succes groetjes uit dreumel thea en rinus

• 01 November 2008 - 16:00

Erika:

hallo meisje!

wanda is inderdaad een enorm schatje! met loesje gaat het gelukkig weer beter, ze is vrijdag naar de dierenart geweest! nu is ze weer blij en ondeugend!

harro is vrijdag voor de tweede keer oom geworden van een klein en enorm schattig meisje, Tamar. (ik ben er vandaag al geweest!)

veel plezier daar nog, we zitten bijna op de helft!

groeten Erika

• 01 November 2008 - 23:03

GERRY:

hey,MARISKA gaaf dat jullie NIMA-KORSET nu al is voor geschreven door de specialist, die op de conferentie jullie uitleg over jullie produkt dus heel goed vindt.SUPER,SUPER,SUPER GOED GEDAAN MEIDEN . mariska je hebt al een mooi kleurtje je ziet er geweldig goed uit, ik mis je wel heel erg de vrolijke babbel, ik ben heel blij met deze cite, ik heb nog nooit zo veel op internet gedaan als de laatste tijd maar ik wil er niets van missen.en jullie hondje WANDA, leuk een huisdier ze heeft zo,n lief snuitje mariska groetjes en veel liefs uit hulsel.

• 02 November 2008 - 12:14

Anneke:

Hoi!
    Leuk zeg een hondje en op de foto ziet ze er ontzettend lief uit!
    Wel super gaaf zeg dat de eerste aanvraag voor het NIMA korset binnen is. Dat wordt een beroemd fenomeen in Uganda.
    Je hebt mooie foto's geplaatst, die geven een beeld bij je verhalen.
    Veel succes nog.
    Groetjes Jan en Anneke

• 03 November 2008 - 15:35

Nicole:

Hej Mariska.
    Jullie zijn goed bezig daar lees ik! Ik heb helaas geen tijd om al je berichtjes te lezen, maar probeer zoveel mogelijk op de hoogte te blijven door iig de fotos te bekijken. Echt gaaf joh dat jullie eigen product al zo goed gaat. Patent op vragen, anders pikt iemand anders jullie idee dadelijk in ;).
    Succes met alles!

groetjes Nicole

• 05 November 2008 - 18:17

Irma En Maarten:

Hey marisje,
    Goed bezig zeg! lekker dat het NiMa korset al aanslaat, hopen dat het een succes word. En leuk een huisdiertje, die zal het wel goed krijgen bij jullie!

Groetjes