We zijn over de helft!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu We zijn over de helft!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu

We zijn over de helft!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

15 November 2008 | Oeganda, Ntinda

Van 7-11 tot 14-11

Hallo Allemaal,
Hoe is het in Nederland? Hier gaat alles nog steeds goed, gelukkig.

Vrijdag 7-11
Vandaag zijn we op bezoek geweest bij een andere werkplaats, Katalemwa. Dit is een werkplaats die draait op sponsoren. Het was klein maar wel heel goed georganiseerd. Ze waren veel dingen aan het produceren. We gaan nu kijken of het mogelijk is om daar nog een keer een aantal dagen naar toe te gaan om daar wat praktische vaardigheden op te doen omdat ze daar materiaal genoeg hebben.

Zaterdag 8-11
Het was een rustige dag zaterdag. We zijn naar de stad geweest, zoals bijna elke zaterdag. Ook zijn we nog even naar het internetcafé geweest omdat het vrijdag een beetje langzaam was. Toen heb ik even met Tante Ans op msn gekletst.

Zondag 9-11
Vandaag was het weer wasdag. We hebben nog een beetje aan stage gewerkt maar verder eigenlijk niet veel. We hebben nog wel caramel popcorn gemaakt die heel lekker was. Eerst zelf popcorn gepoft en daarna caramel gemaakt en de popcorn daar doorheen geroerd. Ik zal er een foto van plaatsen.

Maandag 10-11
Het was heel erg rustig op stage. We hebben een gipsmaatname gedaan voor een klein babytje met een verlamd armpje. Dit komt omdat er dan zenuwen scheuren tijdens de geboorte als het armpje verkeerd zit. Als zo’n babytje dan een tijdje in een orthese zit komt alles weer goed. ’s Middags zijn we naar huis gegaan om verder te werken aan de cursus voor de werkplaats hoe ze het NiMa-korset moeten maken.

Dinsdag 11-11
Vanmorgen zijn we naar de departementsvergadering geweest en daarna wardround op spinal ward. Daar werd het 4de NiMa-korset voorgeschreven. Toen we terug kwamen bij de werkplaats had de manager voorschrift nummer 5 en die mevrouw was onderweg voor de maatname. We hebben dus maatgenomen en afgesproken dat ze donderdag haar korset krijgt. Daarna hebben we nog wat met Milton en Henry gekletst over de verschillen in de orthopedie.

Woensdag 12-11
Vandaag hebben we 1 NiMa-korset pasklaar gemaakt en de andere aangemeten en het patroon getekend en dat overgezet op de stof.

Donderdag 13-11
We dachten dat we vandaag op de helft zijn. Maar achteraf bleek dat we 2 dagen eerder al op de helft waren. We hebben ’s morgens een NiMa-korset afgeleverd, wat weer goed paste. En ’s middags zijn we naar immigratie gegaan om ons visum te verlengen. Als het goed is kunnen we het volgende week ophalen. Daarna zijn we taart gaan eten om te vieren dat we op de helft zijn.

Vrijdag 14-11
Vandaag zijn we op bezoek geweest bij de Peak Kindergarten. Dit is de school van mevrouw Kawooya. De kinderen zijn tussen 3 en 8 jaar. We hebben alle klassen bezocht. Ze waren allemaal aan het oefenen voor het eindejaarsconcert. Hier eindigt een schooljaar namelijk in december. Het was erg leuk, maar ook wel vreemd, want ze waren aan het proberen om kinderen van 3 al te laten schrijven en ze snapten niet dat in Nederland de kinderen pas bij 5 of 6 jaar leren schrijven. Ik heb een meisje geholpen, maar volgens mij snapte ze niet wat ze aan het doen was, want ze begon steeds te tekenen terwijl ze de 2 moest leren schrijven. Ook slaan ze de kinderen nog, met de hand en met een stok. Ik zal wel wat foto’s plaatsen zodat jullie een idee krijgen hoe de dag was.

Liefs Mariska en tot de volgende keer.

• 15 November 2008 - 12:37

Michel:

Wat doen jullie veel in uganda. En wat hou jij ons goed op de hoogte.

Gr. Michel.

• 15 November 2008 - 13:06

GERRY:

hoi, MARISKA en NIKKI het gaat goed met jullie NIMA-korset straks moeten jullie nog over uren maken, want er komen steeds meer recepten voor jullie NIMA-korset.geweldig gevoel moet dat zijn.!!!!!!!!de kinderen zijn daar wel jong om al te leren schrijven, is daar dan geen kleuterklas dat ze spelenderwijs leren net als bij ons.de helft zit er al weer op,hopenlijk gaat de tweede helft net zo snel of zeker zo snel,dat zal misschien wel want jullie praktijkje wordt steeds drukker bezocht,SUPER,SUPERGOED LADIES!!!!!!!!!!!!!!!!houdoe groetjes uit hulsel.........

• 15 November 2008 - 17:17

PA:

Hoi Dames,
    Leuk daar op die kindergarten, Petrina had het er la over, dat jullie daar nog een bezoek moesten brengen vóór de grote vakantie, dat is dus gelukt.
    En het lukt dus ook om grote corsetten te maken, zie ik!
    Die tweede helft van jullie verblijf daar is dus korter dan de eerste helft, zijn al 2 dagen van af!!!!!!
    Als dhr. en mw. Kawooya weer terug zijn doe ze dan de groeten en kijk in het doosje!!!!!!!!!
    Groetjes Daan.

• 15 November 2008 - 18:33

Mama:

Een wandelende struik????????Wel een heel mooi corset met vrolijke kleurtjes,is dat ook op bestelling of vinden jullie dat leuk!!!!Zo schattig al die zwarte kindjes,in felle kleurtjes gekleed,
    Wederom een mooi weekje.Groetjes mama

• 15 November 2008 - 19:59

Anneke:

Wow al op de helft! Dat gaat echt snel. Super fijn zeg dat er al vijf aanvragen voor het korset ingediend zijn. Het korset van de foto's ziet er fleurig uit. De overige foto's zijn ook mooi, voornamelijk dat kindje (maria in het kerstspel). Die heeft een sprekend gezicht.
    Succes nog en veel plezier.
    Groetjes Anneke

• 17 November 2008 - 15:13

Anke:

Hey,

al op de helft dat gaat snel. Voor jullie zeker ook, nu is het aftellen.
    Hebben jullie eigenlijk nog wel zin om naar huis te komen? Het klinkt echt super daar.
    Wndelende struik?! uhmmm.....erg vreemd.

Hier is alles ok. Mijn meubels zijn vorige week aangekomen. Erg leuk. Als je weer terug bent moet je snel eens langs komen.
    Dat NIMA korset loopt goed, het moet wel goed voelen om hier vernieuwends te hebben ontwikkeld daar!
    nog veel succes,

x Anke

• 18 November 2008 - 17:52

Antoon En Wilma:

Hallo Mariska en nikki
    Laatste foto????
    Het gaat goed dames, kunnen ze jullie daar nog wel missen??
    Adopteer zo n mooi zwart kindje Maris??
    Geweldig toch om zo te werken...
    He lekker stukje taart, hier hou ik ook van. Lijkt hetzelfde als in Nederland.
    Heel veel liefs en tot snel..
    Groeten uit Beneden Leeuwen, ook van onze jongens en meiden dit keer. Doei Doei, hou je taai en succes verder...

• 21 November 2008 - 19:39

Ans :

hoi mariska wat een leuke foto's, niet te geloven tussen al die zwarte kinderen het lijkt of je er bij geplakt bent, ik stuur zo nog een mail met wat weekendfoto's hou je goed liefs mij