Post!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu Post!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu

Post!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

28 November 2008 | Oeganda, Ntinda

Van 22-11 tot 27-11

Hallo Allemaal, hier weer een berichtje uit Uganda. Alles gaat nog steeds goed en het is hier nog steeds warm, wat een beetje saai begint te worden.

Zaterdag 22-11
Vandaag zijn we ieder apart naar de stad gegaan om sinterklaasinkopen te gaan doen. We hadden afgesproken om ieder bij een andere markt te beginnen en dan te laten weten wanneer je klaar bent en naar de andere markt vertrekt. Dit ging goed. We zijn van de een naar de andere markt gegaan met de boda-boda. Dit ging ook goed. Daarna hadden we afgesproken in het winkelcentrum waar we bijna ieder weekend heen gaan. Daar hebben we gegeten en nog wat boodschappen gedaan. Daarna weer naar huis gegaan.

Zondag 23-11
Vandaag hebben we niet veel bijzonders gedaan. De was en de afwas en verder eigenlijk niks.

Maandag 24-11
Vandaag hebben we een gesprek gehad met de manager en nog wat andere personen van de werkplaats over de gang van zaken in de werkplaats. Daarna hebben we met Patrick spullen bij elkaar gezocht voor de exhibition van volgende week. Na de middag was er een algemene vergadering. Maar zoals bij alle vergaderingen hier werd er niet zoveel nuttigs besproken. We hebben wel nog een NiMa-korset aangemeten.

Dinsdag 25-11
Vandaag kwam de 2de patiënt met een NiMa-korset terug voor review. Helaas was het korset enorm gekrompen. De baleinen staken bijna 2 cm uit. Dit kwam door onze materiaalkeuze. Dit is de enige die van dit materiaal gemaakt is. De andere korsetten hebben we van een ander materiaal gemaakt. We hebben haar gezegd dat we een nieuw korset voor haar gaan maken. Ook hebben we vandaag in de departementsvergadering onze bevindingen over het NiMa-korset gepresenteerd en hebben we de artsen gewezen op fouten die gemaakt worden. Om 11 uur hebben we op de school en veiligheidsles gegeven, omdat we gezien hadden dat er eigenlijk vrij weinig op veiligheid gelet wordt. We kregen een heleboel vragen over de opleiding in Nederland. Ook vroeg de principal of we nog een keer een andere les wilden geven. Dit gaan we dinsdag doen, over protheses. Daarna hebben we 3 NiMa-korsetten stikklaar gemaakt. We hebben nu in totaal 7 korsetten.

Woensdag 26-11
We hebben de hele ochtend zitten wachten op een patiënt die een NiMa-korset aangemeten moest krijgen, maar helaas geen patiënt. Na de lunch hebben we samen met Asaph een van de NiMa-korsetten pasklaar gemaakt.

Donderdag 27-11
Vandaag zijn we begonnen met het in elkaar zetten van de andere 2 NiMa-korsetten. We waren erachter gekomen dat Chantal(Nikki’s moeder) een pakketje verzekerd opgestuurd had. Dus toen is Nikki gaan vragen aan de manager hoe het werkt als er een handtekening gezet moet worden voor een pakketje. Toen vertelde hij dat de postbus al een tijdje niet betaald was…. Nikki naar het postkantoor met iemand van de werkplaats en wat bleek, er zaten 3 kaartjes voor mij in en het pakketje van Chantal was er ook. En in een week. Dus nu weten we de oorzaak voor de niet aankomende post. Nikki heeft meteen het pakketje open gemaakt. Er zaten zwarte pieten mutsen dropjes, stoepkrijtjes(snoep), donald ducks, knuffeltjes, vingerpoppetjes, handpoppen, een puzzel en een borduurwerkje in. We hebben een aantal mensen een dropje gegeven. De een vond het rubber en de ander kauwgom. Met andere woorden ze vonden het maar hele vreemde snoepjes.

Ook verpakken ze sommige dingen hier heel raar. Zo doen ze bijvoorbeeld melk en yoghurt in een zak.(zie foto)

Maar omdat we niet weten of de manager echt het postvakje betaald heeft gaan we nog een andere manier proberen. Ze zeggen dat het postkantoor een hele goede Poste Restante service heeft. Dus dat willen we uit gaan proberen. Verder kun je post het beste verzekerd versturen. Dan moet de geadresseerde zelf tekenen en dan kunnen ze het traceren als het lang duurt. Als je daar iets naar toe wilt sturen moet je het volgende adres opschrijven:
Mariska Roelofs,
Poste Restante,
Kampala,
Uganda

Het enige nadeel is dan wel dat je het mij moet laten weten, want anders weet ik niet dat er iets ligt, want de post blijft dan op het postkantoor liggen. Het verzenden duurt ongeveer een week.

Dit was het weer voor vandaag!!!

Liefs Mariska

• 28 November 2008 - 15:42

Mama:

"beter laat dan nooit"
    Eindelijk de post!!
    Daar heb je lang op moeten wachten.
    Maar ja des te leuker is het nu.groetjes mama

• 28 November 2008 - 17:56

PA:

Hoi Dames,
    Toch wel handig zo'n postbus, als je vergeet te betalen krijg je ook geen post, ben benieuwd of het met die poste restante wel goed gaat, gaan we proberen.
    leuk, dat Nikki zwarte pieten mutsen heeft gekregen, zijn daar ook zwartem pieten dan?????
    En leer die mensen daar om die corsetten te maken anders kunnen jullie niet weg daar! Wel spannend die sinterklaas-kadootjes.
    Groetjes, Daan.

• 28 November 2008 - 20:24

Helma:

Nu we weten hoe het met de post zit daar, kunnen we jou straks in december een kaart sturen.
    Vorige keer had jij het over de kerstversiering,maar hoe wordt daar de kerst gevierd en vieren ze daar oud en nieuw ook zo uitbundig als hier.
    Lijkt mij wel leuk om dat mee te maken daar.

Groetjes Toon en Helma

• 29 November 2008 - 17:59

Antoon En Wilma:

Ha die dames.
    En Mariska, heb je al post van mij????
    Ook ik heb al sint nicolaas cadootjes gekocht en surprices gemaakt, want het is zo 5 december en dan gaan we s avonds met 9 personen hiet het gezellige avondje vieren.
    Dit weekend is Wimke thuis en dat is kei gezellig.
    Remco en Eleanor komen a s donderdagavond aan.
    Jeroen en Eefje hebben het huis te koop staan. Antoon is een week in de ziektewet geweest en ik heb een stijve duim,.

Vele groetjes en ga zo door groetjes aan Nikki.

• 30 November 2008 - 15:28

Ans:

hoi maris alles goed met je, leuk hollandse post ontvangen, het is zondagmiddag en het regent hier, bah naar weer ,net bij oma geweest daar ook alles goed ze ging bij anton eten vind ze leuk.
    we gaan vrijdag gourmetten voor sinterklaas bij harold en nicolle, haar ouders en broer komen ook, gezellige drukte zal het worden.
    lieve groeten uit beuningen

• 04 December 2008 - 09:11

Johan Van Engelen:

dag Mariska,

Is alles nog goed daar in Oeganda? Zo af en toe hoor ik wel van Wim van Grieken dat de afstudeerstage goed verloopt. Heb je al een planning gemaakt voor de terugreis?

Nog fijne dagen toegewenst.

groetjes,johan