Workshop week!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu Workshop week!! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu

Workshop week!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

15 December 2008 | Oeganda, Ntinda

8-12 tot 14-12

Hallo Allemaal,
Hier ben ik weer met een verhaal.

Maandag 8-12
Vandaag was het een moslimfeestdag en dat werd uitgeroepen tot een public holiday. Dus we hadden een extra vrije dag. We zijn naar een markt geweest en we hebben even boodschappen gedaan.

Dinsdag 9-12
Vanmorgen hebben we Patrick de zaag gegeven die papa en mama meegegeven hebben aan de Kawooyas. We hadden hem ingepakt. Hij was ontzettend blij met de zaag.Verder hebben we de hele ochtend aan een NiMa-korset gewerkt omdat we s’middags een afspraak hadden met een patiënt. Helaas kwam de patiënt ’s middags niet. Dus toen hebben we Patrick maar geholpen met waar hij mee bezig was.

Woensdag 10-12
Vandaag hebben we de workshop “how to make a NiMa-corset” gegeven. ‘s morgens hebben we aan de hele groep de theorie gegeven en ’s middags hebben we aan een kleiner groepje het praktijkgedeelte gegeven. Het ging heel goed en ze waren allemaal heel erg geïnteresseerd.

Donderdag 11-12
Vandaag hebben we de 2de groep het praktijkgedeelte gegeven. Dit duurde wat langer als bij de eerste groep maar het ging ook goed. Ik heb tijdens de lessen een babytje van een van de deelnemers vastgehouden. Daar zal ik wat foto’s van op de site zetten.

Vrijdag 12-12
Vandaag zijn we weer naar SOPD geweest. Het was een lange vandaag. We hebben met Dr. Madewo meegekeken en hij is tot na 1 uur bezig geweest. Meestal zijn we rond half 12 bezig. We hebben vandaag wel voorschrift 9 en 10 gekregen voor een NiMa-korset!!! Dus we gaan weer een keer taart eten. ’s Middags hebben we met een paar patiënten gepraat en met een meisje (Georgie) gespeeld wat een verzwakte linkerkant had. Het was een heel slim meisje. En rond half 5 werden we naar de kerstviering gebracht. Poe poe wat kunnen Oegandezen lang speechen zeg. Op het programma stond dat ze tot ongeveer 8 uur zouden speechen en dan zou er eten zijn. Het werd dus 9 uur voordat de speeches klaar waren. Na het eten ging de muziek aan en moest er gedanst worden. En ja hoor wij konden niet achterblijven. We werden uit onze stoel getrokken en we moesten dansen en mochten niet meer gaan zitten. Maar het was wel gezellig.

Zaterdag 13-12
Vandaag zijn we naar een nieuwe souvenirsmarkt geweest, maar daar waren helaas nog niet alle winkeltjes open en waren we heel snel uitgekeken. Toen zijn we naar een andere markt gegaan. Toen we daar klaar waren zijn we naar de kapper gegaan want ons haar was weer veel te lang. Ook hebben we foto’s uitgeprint als kerstkadootje voor de mensen in de werkplaats. Daarna hebben we nog wat boodschappen gedaan.

Zondag 14-12
Vandaag gaan we weer wassen en zo en lekker rustig aan doen. Zoals elke zondag. Voor jullie een beetje saai dus…

We hebben er al 114 dagen op zitten en hoeven nog maar 47 dagen. De tijd begint te korten. Aan de ene kant is dat heel raar en aan de andere kant wil ik ook wel heel graag naar huis.
Nou tot de volgende keer maar weer!!

Liefs Mariska

• 15 December 2008 - 13:38

Michel:

Mooi verhaal weer.

• 15 December 2008 - 14:24

Mama:

lieve mariska ,wat leuk dat zwarte babytje!!
    En een hele blije patrick aan de foto te zien.En nu maae hopen dat ze er lang plezier van mogen hebben.
    groetjes uit een koud Alphen!!!!!!!

• 15 December 2008 - 17:57

PA:

Hoi dames,
    Heel fijn,dat de zaag goed bevalt, dat geeft weer een hoop blije gezichten.
    ook leuk dat jullie workshop in goede aarde is gevallen, dat geeft het vertrouwen dat er na jullie vertek ook nog NiMa-corsetten gemaakt worden.
    En dat dansen van jullie, wat voor soort dansen doen jullie daar?
    Het lijkt mij allemaal heel gezellig daar, geniet nog maar van al die leuke dingen en voor je het weet, moet je daar weer weg.
    Groetjes, Daan.

• 15 December 2008 - 20:28

Helma:

Ha Mariska
    leuke foto's weer jij met de baby is wel erg schattig hoor.
    Geweldig dat het zo goed gaat met het NiMa-corset,op naar de taart.
    Bij zo'n speech van 9 uur zou ik gewoon in slaap vallen denk ik.
    Die 47 dagen zijn zo om ,dat zul je zien want je hebt nog zoveel te doen daar.
    En in januari gaan jullie toch nog een beetje rondtrekken dus je zult zien dat je nog tijd te kort komt.

gr en liefs Toon en Helma

• 15 December 2008 - 21:05

GERRY:

hoi,MARISKA hier weer een briefje uit hulsel ik heb jou sms,je ontvangen,jammer dat ik je toen niet aan de lijn heb gehad, maar ik probeer het binnenkort nog wel een keer.ik ben momenteel niet fit,ik heb gordelroos en de pijn is vreselijk.verder is alles goed in hulsel. nog maar 47 dagen wat gaat de tijd achteraf toch snel.leuk jij met die baby het ziet er leuk uit.jullie zullen het de komende tijd wel druk hebben met het uitleggen hoe ze straks zelf het NIMA-korset kunnen maken fijn dat er nog steeds recepten voor het korset bij komen. leuk feestje, ziet er gezellig uit!!!!! vele groetjes van ons allemaal....

• 15 December 2008 - 21:16

GERRY:

P.S MARISKA NOG BEDANKT VOOR DE VERJAARDAGSKAART DE TAART STAAT KLAAR ALS JE WEER TERUG BENT,WE MAKEN ER DAN EEN FEESTJE VAN!!!!!!!!!!!!!GROETJES..........