Warme Kerst en verjaardag! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu Warme Kerst en verjaardag! - Reisverslag uit Ntinda, Oeganda van Mariska Roelofs - WaarBenJij.nu

Warme Kerst en verjaardag!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

28 December 2008 | Oeganda, Ntinda

21-12 tot 27-12

Hallo allemaal,
Hier ben ik weer na een vreemde kerstweek. Ik zal maar meteen beginnen met vertellen. Alvast een gelukkig Nieuwjaar allemaal, ik heb 2 uur eerder Nieuwjaar dan jullie, dus ik ben de eerste dit jaar.

Zondag 21-12
Vandaag hebben we afgewassen en de was gedaan en verder eigenlijk niet zo veel. We hebben gelezen enzo en we zijn naar internet geweest om het vorige berichtje te plaatsen.

Maandag 22-12
Vandaag zijn we naar de werkplaats gegaan. Daar was het heel erg rustig dus toen zijn we maar naar de stad gegaan om te kijken of onze pakketjes aangekomen waren. Die waren er nog niet. Verder hadden we met Petrina afgesproken dat we deze middag mee zouden gaan naar een kerstshow. We moesten om 4 uur bij de kerk zijn waar de show was. In de wachtrij hebben we de gasten van Kawooya ontmoet. Wilma en Maaike, de vrouw en dochter van Willem van Prooijen. Dat was al wel gezellig. Eenmaal binnen begon de show om half 6. Het was een show met allemaal liedjes en een koor van ongeveer 150 mensen. Echt heel groot. Het was wel heel leuk om te zien. Die avond ook afgesproken om de volgende dag met Wilma en Maaike de stad in te gaan.

Dinsdag 23-12
Vandaag zijn we dus naar de stad geweest met Wilma en Maaike. We zijn naar het stofjesbuurtje geweest, daarna zijn we wat gaan eten en naar de souvenirsmarkt geweest. Ook zijn we nog naar een andere markt geweest en hebben we nog iets gedronken bij de shoprite en daar hebben we al inkopen gedaan voor ons aandeel van de kerstlunch. Terug in Ntinda hebben we nog wat inkopen gedaan voor de kerstlunch.

Woensdag 24-12
Vandaag ging Nikki samen met Maaike en Wilma naar de stad om nog wat verjaardagsinkopen te doen voor mijn verjaardag. Ik ben later gegaan. Nikki was op het postkantoor geweest en mijn pakje was er. Maar ik moest mijn paspoort laten zien om het te krijgen en toen ik bij het postkantoor aan kwam was het gesloten vanwege kerst. Ik ontzettend balen. Daarna ben ik naar de plaats gelopen waar Nikki, Wilma en Maaike op mij zaten te wachten. Terug thuis hebben we al voorbereidingen gedaan voor de kerstlunch en om 4 uur zijn we met Dr. Kawooya naar de Namirembe Cathedral gegaan want Stephen, de jongste zoon van Michael en Petrina moest daar zingen. Dat was wel leuk om te zien. De kerk had een heel europees uiterlijk.

Donderdag 25-12
Kerst, ons kerstgevoel was echter ver te zoeken. ’s Morgens zijn we met de familie Kawooya naar de kerk geweest en daarna hebben we de hutspot en zuurkool afgemaakt, athans Nikki en Wilma want ik was in slaap gevallen. Om half 2 zijn we richting het huis van de Kawooyas gegaan, daar was ondertussen ook al wat familie aangekomen en we zijn vrij snel begonnen aan de lunch. Heel vreemd, hutspot en zuurkool met kerst. Na de uitgebreide lunch hebben we foto’s gekeken op de muur (met een beamer) en wat filmpjes. Daarna was er thee met taart en stroopwafels die Wilma en Maaike meegebracht hadden. De bisschop had het deze morgen in de kerk gehad over verslavingen en Michael vond dat hij vergeten was te noemen dat stroopwafels ook verslavend zijn. Tegen 8 uur savonds zijn we naar de vader en moeder van Petrina gegaan om kerstliedjes te zingen. Daar had de hele familie zich verzameld om liedjes te zingen. Dit was heel erg leuk en toen is het kerstgevoel toch nog een beetje gekomen.

Vrijdag 26-12
Vandaag zouden we eigenlijk met de familie Kawooya en Wilma en Maaike naar Jinja gaan. Maar Maaike was erg ziek, waarschijnlijk van de malariapillen net zoals Nikki. Dus toen hebben ze dat verzet naar maandag. We hebben dus niet heel veel gedaan deze 2de kerstdag. We hebben gelezen en we zijn films gaan halen.

Zaterdag 27-12
Mijn verjaardag, heel raar om dan niet thuis te zijn. Ik heb van Nikki kadootjes gekregen smorgens. Een schaal, een knuffelolifant, een barkcloth engeltje en een rugzak (zie foto). We zijn rond half 10 samen met Tabu, een collega, vertrokken naar Entebbe waar de dierentuin was. De dierentuin is het Wildlife Education Centre. Het was niet zo heel groot, maar wel mooi. We hebben zebra’s, neushoorns, verschillende soorten apen, een leeuw, krokodillen, slangen en nog wat andere dieren gezien. Rond 2 uur zijn we weer terug gegaan naar Kampala. Daar hebben we nog wat door de stad gewandeld en ergens wat gedronken. Daarna zijn we naar de shoprite gegaan en hebben we daar gegeten. Daarna zijn we nog wat boodschappen gaan doen en toen op weg naar huis. Thuis zijn we even gaan kijken hoe het met Maaike ging. Toen kreeg ik van Wilma en Maaike ook nog een kadootje. Het was een pakketje met allerlei Nederlandse dingen, een friese kruidkoek, macaronikruiden, salmiakballen, kaneelkussentjes en een bekertje water om het geheel weer wat gezonder te maken. Dat was wel leuk. Daarna kwam Petrina zeggen dat we konden gaan zingen. Dit keer bij de zus van Petrina in de tuin. We zijn even meegegaan. Rond half 9 zijn we weer naar huis gegaan en toen hebben mama, papa, irma, maarten, erika, harro en maurice gebeld. Dat was wel even moeilijk maar ook wel fijn. Alleen was de verbinding heel slecht, dus je kon elkaar niet heel erg goed verstaan.

Zo dit was mijn verhaal weer. We zijn tot 5 januari vrij en dan hebben we nog 9 dagen op de stage en dan is dat ook al weer afgerond. De tijd zal vanaf nu heel snel gaan verwacht ik. Iedereen bedankt voor de felicitaties en tot de volgende keer!!

Liefs Mariska

  • 28 December 2008 - 13:20

    Michel:

    Graag gedaan Mariska.
    Mooi verhaal weer. Jij maakt leuke reisverslagen.

    Gr. Michel.

  • 28 December 2008 - 14:37

    Helma:

    Hoi Mariska
    De zuurkool en de hutspot zien er goed uit op de foto,maar met de kou hier zou het hier eerder passen dan met 30 graden.
    Als de vorst hier door zet dan kunnen we in het oude jaar nog schaatsen.

    Geniet nog van de vrije dagen,en succes met de laatse dagen van de stage.

    Een fijne jaarwisseling gewenst.

    Groetjes Toon en Helma

  • 28 December 2008 - 16:54

    Anneke:

    Hoi Mariska,

    Hopelijk heb je gisteren de sms ontvangen, anders bij deze gefeliciteerd met je verjaardag!
    Je verhaal is weer heel erg leuk om te lezen. De zuurkool met hutspot klinkt apart, maar wel lekker!
    Inmiddels is ons huisje bijna zover klaar dat we er in kunnen. 9 januari komt de vloer en dan kunnen we erin, echt fijn.
    Geniet van de vakantie en natuurlijk van de jaarwisseling. Alvast een gelukkig nieuwjaar!

    Groetjes Jan en Anneke

  • 29 December 2008 - 18:26

    Mama:

    Hallo Mariska,
    Wat een groot koor en zo mooi gekleed!!!!
    Mooie foto van je in de dierentuin,en al die grote krokodillen en de leeuw,ook van zo dichtbij als ik het goed zie.Het aapje in de band is ook geweldig om te zien.Fijn voor je om ook dat gezien te hebben,groetjes mama
    EEEEEEEEEEEEENNNNNNN
    EEN GEZOND,GEZELLIG,GELUKKIG 2009 voor je.
    Groetjes mama

  • 30 December 2008 - 11:31

    Nicole V A:

    Heej Mariska!
    nog een keer gefeliciteerd met je verjaardag he ;). Zuurkool en hutspot... hmm een bijzondere kerstmaaltijd, maar wel lekker Hollands!
    Ga je met oud&nieuw nog iets speciaals doen daar? Ben benieuwd of dat daar een beetje vergelijkbaar is met hier. Iig fijne jaarwisseling en we zien elkaar volgend jaar weer!
    Groetjes Nicole

  • 30 December 2008 - 11:31

    Nicole V A:

    Heej Mariska!
    nog een keer gefeliciteerd met je verjaardag he ;). Zuurkool en hutspot... hmm een bijzondere kerstmaaltijd, maar wel lekker Hollands!
    Ga je met oud&nieuw nog iets speciaals doen daar? Ben benieuwd of dat daar een beetje vergelijkbaar is met hier. Iig fijne jaarwisseling en we zien elkaar volgend jaar weer!
    Groetjes Nicole

  • 31 December 2008 - 15:18

    Ans :

    het is oud jaar 16.10 uur,hier word veel geknald en nicole en haar broer hebben geschaatst op de vijver achter ons we zijn gaan kijken harold en ik en daarna wel een uur gelopen door beuningen
    koud want het vriest ook overdag vanacht wel 10 graden gevroren.bedankt weer voor de mooie foto's en het verhaal erbij ik blijf er van genieten.
    ik wens jullie een fijne jaarwisseling en alvast een heel goed begin van 2009 in uganda
    wij gaan naar papa en mama straks en anton komt ook een poos en laat de jongens daar en gaan vanacht stappen.
    maris ik ga eindigen met een dikke kus voor jou groetjes van mij.

  • 01 Januari 2009 - 01:20

    Chantal:

    Hoi Mariska voor jou ook nog even de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Het is hier alweer twee uurtjes oud. En alles is rustig. Wanda heeft heerlijk naast me en op me gelegen vanavond. En vreselijk gespeeld met Blond en alle poesjes. En helemaal geen last van het vuurwerk gehad. Over een maandje kun jij lekker met haar spelen en knuffelen. En de tijd zal nu heel snel gaan. Geniet er nog maar lekker van daar. Groetjes Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Ntinda

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2009

De safari!

01 Februari 2009

Weer Thuis!!

23 Januari 2009

Hair!!!

18 Januari 2009

Wij zijn exellent!!

11 Januari 2009

Hallo!!
Mariska

Actief sinds 06 Mei 2008
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 18172

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: